DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

fredag den 14. oktober 2011

Nøglekort til job

Jeg tilhører den uheldige gruppe, som skal bruge nøglekort på mit job. Ikke kun når jeg møder ind om morgenen, men hele dagen, da alle døre er låst og jeg kommer ganske enkelt ingen steder, hvis jeg ikke konstant er klar til at putte nøglekort i døråbner.

 
 
Jeg har længe gået rundt med denne meget kedelige nøgleholder, men fik mig så endelig taget sammen til at lave en lidt mere smykkeagtig udgave.

 

 
Det er jo ganske enkelt:
  • En lædersnor eller farvet bomuldsnor - kan købes i de fleste hobbybutikker
  • En keramiske perle eller anden stor perle - kan købes i de fleste hobbybutikker
  • En klemme af den slags man bruger til gardiner - kan købes i Stof og Stil
Det hele bindes sammen og vupti - man har smart holder til nøglekort.

 

 
Jeg har lavet lidt forskellige udgaver, så det kan matche dagens påklædning. Jeg har faktisk lavet en del, for nogle kollegaer blev straks interesseret.

 
 

10 kommentarer:

  1. Hurra!
    Det var dæleme en god ide :o)

    Jeg har det på samme måde, er også bundet til mit kort det meste af dagen...

    SvarSlet
  2. På mit seneste "ude-job" (hos det Europæiske Miljøkontor / EEA i København), brugte vi også nøglekort, og jeg syntes det gav en dejlig tryghed at vide, ubudne gæster ikke havde adgang til bygningen. Så jeg bar mit nøglekort med glæde!

    God idé med en ny slags nøglesnor. Jeg ville blot have fortrukket den oprindelige karabinhage + plastetui, da de klemmer du viser ikke er 100% effektive (til dette formål) - kortet ryger af, f.eks. hvis man "hænger fast". Men idéen med udskriftning af snor med perle den er rigtig fin. :-)

    God weekend! *SMIL*

    SvarSlet
  3. Hvor er det nogle flotte farver de kugler har! Jeg kan godt li at gøre forskellige ting personlige og det er jo lige det du har gjort :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine. Som med så mange andre gode ideer er den helt simpel når man først har fået den.

    SvarSlet
  5. Hvor er de flotte. Mon ikke idéen også kunne bruges til min "brik" som jeg åbner døre med på mit arbejde.

    SvarSlet
  6. Super flotte og en rigtig god ide.

    Ha´en dejlig weekend.

    Knus Susi

    SvarSlet
  7. Kære Marianne
    Så smart... Desværre er min adgang til jobbet rigtige nøgler og skal være tæt på kroppen hele tiden.. Men måske jeg kunne bruge et til mit stempelkort.. :o)
    God Idé / RikkeBo

    SvarSlet
  8. Sikke en skøn idé! Jeg havde i mange år altid et nøglekort i en grim snor om halsen - lige som for dig var alle døre låst, med minder jeg kørte kortet gennem kortlæseren. Men her bliver det jo pludselig rigtig smart at gå med nøglekort :-)
    God weekend til dig, Marianne.

    SvarSlet
  9. Hej!
    Ih, hvor du laver nogle fede ting!
    Jeg står og skal bruge nogle meget store keramikperler. De skal kunne gå på en ledning, da jeg skal lave en lampe lidt ala dem Liebe har lavet. Har du nogen ide til hvor jeg kan købe sådan nogle??
    Kh, Jannie

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar